torsdag 11 december 2008

Alla dessa frågor: småkakor till exempel

Vilken antiklimax: först lanseras en blogg och sedan blir det tyst som i graven. Jag ursäktar mig med att jag tagit hand om lite sjuklingar i familjen och sedan ägnat mig åt provbak. Och provbakandet är ju inte minst viktigt om man ska öppna sitt eget café, inte sant. Eftersom jag inte längre har några kollegor undrar jag dock vem som ska få agera provsmakare - vi kan ju inte gärna äta av allt själva. Igår löste jag det på så sätt att min bokcirkel fick äta små saffranscupcakes med limesmaksatt smörkrämsfluff. Och sedär: de kom med lite varierade omdömen, och jag säger hejja och tack! För ett "Jo, det var väl gott" gör mig ju inte till mästerkock. Tål att sägas att de flesta gillade dem mycket.

Det är så många frågetecken som behöver rätas ut, jag skulle behöva en egen konsumentpanel att ringa.

Till exempel det här: om du går och fikar, vill du helst ha tre små (olika) kakor eller en stor? Jamen, det kanske får vara dagens fråga. Svara gärna i kommentaren: tre små eller en stor?

6 kommentarer:

Ka sa...

Tre små, helt klart!

Kaospatrullen sa...

Jag med, tycker tre små. Eller ännu hellre: två små.

Kristina Persdotter sa...

Om det är för samma peng så är det självklart tre små, men inte småkakor, utan stora kakor med kladd och gojs fast i små bitar.

S sa...

Gäller frågan småkakor eller mjuk kaka som sockerkaka/kladdkaka? Sedan beror det förstås på vilka sorter som erbjuds. Någon trist liten smördegssak, eller chocolate chip cookies. Dammsugare eller minimuffins? Jag tycker helt enkelt att jag har fått för lite information för att kunna svara!

Jos sa...

Hej Jessica.
Länge sen sist. Hörde av C & JEB om ert otroliga projekt. Spännande.

Vad gäller kakor tycker jag du ska göra som på vårt kvartersfik på Nedre Gärdet: där finns miniatyrer av smarriga bakverk. Underbart är kort!

Lycka till.
Kram

Jessica på Bokcafet sa...

Hej och tack för kommentarer! Tack för feedback och input! Tack för att ni väntade! Nu sätter jag igång på riktigt.

Och jo: jag tänker småkakor i frågan. Jag tänker att i stället för att behöva välja en stor bondkaka ELLER en stor hallongrotta ELLER en stor kolasnitt så kan man ta tre små. Tre små kolasnittar om man vill eller tre olika. Liksom lika mycket kaka fast olika smak.

På era svar ser jag ju att det lika gärna kunde appliceras på mjuka kakor. Hm. Låt mig återkomma. Igen.