fredag 3 april 2009

Dags för bokhelg


Äntligen ska vi få se om atmosfären på Simbritsdal passar för bokprat: min fantastiska bokcirkel sitter strax på nattåget från Stockholm, och anländer i Trelleborg i morgon bitti. I två dagar ska här pratas böcker (främst om Babian av Naja Marie Aidt som är bokcirkelbok denna gången), ätas gott, drickas vin och spatseras i det helt fantastiska vårvädret. Idag har vi haft närmare 20 grader och helt vindstilla. Vi premiärhängde tvätt utomhus och vi börjar ana lite hur trädgården kommer se ut i sommar. Underbart!  

Naturligtvis kommer jag bjuda dem på fluffins, och jag har bakat några som i smak ska ge en antydan om sommaren (cocos, rom och choklad) och i färg symbolisera påsken (gult så klart). Jag hade planerat att göra små böcker i sockerpasta, men det fina vädret ropade "ut, ut" i stället. Så kan det gå.


Obs! Fjädrarna är av syntet och äggen av papper! 


Botten är en vanlig vaniljmuffins, men där vätskan är utbytt mot cocosmjölk, och jag dessutom hällt i någon matsked riven cocos. Fluffet är en smör- och cream cheesekräm smaksatt med rom och lite gulfärgad av karamellfärg. Och så tyckte jag att det kunde vara festligt att doppa dem i smält choklad. Ganska fint, inte sant? 

Jag har ingen aning om varför inlägget ser så konstigt ut?

4 kommentarer:

0xiaodou0Xme sa...

Åh vilken kaka.
Och bokcirkel låter underbart.
Berätta hur var er helg?
Längtar ner till dig.

0xiaodou0Xme sa...

Ásta var det som lade den kommentaren.

Jättekonstigt detta. Jag verkar ha fått någon annans konto :/

Unknown sa...

Mycket lyckat utseendemässigt, med rom i antar jag också att smaken satt där den skulle. Å vad ni verkar ha haft det bra!

Jessica på Bokcafet sa...

Ásta, jag har också lyckats skriva från andra användare någon gång. Väldigt obehagligt, för vem skriver som mig? Kakan var smarrig, helgen var finfin med strålande sol (årets första tupplur på filt i gräset!) och jag längtar till du kommer hit!!

Kristin: som sagt: smarr :-). Jag gillar ju rom och skulle gott kunna tänkt mig till och med lite starkare smak. Eller: dricka ett litet glas till, kanske.