onsdag 25 mars 2009

Vårfrudagen


Det är först när jag tittar på Facebook och alla vänners statusuppdateringar som jag inser att det är våffeldagen idag. Det hade jag helt missat, och nu är det för sent. Kanske får jag äta våfflor i helgen i stället? Naturligtvis funderar jag på om de går att göra i fluffinsformat, och kommer fram till att det borde gå. Jag återkommer om det när jag provat!




Men hörni: glass eller grädde? Drottningssylt eller någon annan sort? Eller ni kanske äter fullkornsvåfflor med spenatfyllning? Eller avstår ni kanske helt?

(Bilden har jag lånat från internet.)

3 kommentarer:

Country Girl sa...

Grädde och svartvinbärssylt! Eller hallon..färska..

Jessica på Bokcafet sa...

Färska hallon är ju faktiskt gott till nästan allt. Svartvinbärssylt till våfflan har jag inte provat. Ska be mamma om en burk nästa gång hon kommer ner!

Arina sa...

Frysta jordgubbar, men de skall frysas skivade med socker annars blir de sura och räliga. Annars hjortronsylt eller drottningsylt.

Jag har i hela mitt liv ätit dem med grädde men testade glass för några år sedan. Det var något speciellt med det varma som möter det kalla så nu lutar det mer och mer åt vaniljglass. Om jag fick bestämma.